social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

شنبه1402/11/14

10:57:3

226

گشت مشترک اداره کل استاندارد و تعزیرات حکومتی استان از شیرینی فروشی‌های چهارمحال و بختیاری

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری، مهدی پژوهش مدیر کل استاندارد این استان از گشت مشترک استاندارد و تعزیرات حکومتی از شیرینی فروشی‌های سطح استان خبر داد.
پژوهش ضمن اعلام این خبر افزود: طرح خالص فروشی شیرینی در قنادی‌ها با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان در استان آغاز شده است.
مدیر کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در ادامه اظهار داشت: در این طرح قنادان موظف به تعیین قیمت وزن خالص شیرینی و جعبه به شکل جداگانه هستند و عدم رعایت این مساله کم فروشی تلقی میشود. همچنین جعبه‌های شیرینی نیم کیلوگرمی، یک کیلوگرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 3341 باید به ترتیب دارای اوزان ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد باشد.
پژوهش در ادامه افزود: در همین راستا، اداره کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در گشت مشترک با  نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت، نماینده صنف قنادی و شیرینی پزی، مراکز عرضه در سطح شهرکرد را مورد پایش قرار داده و واحدهای متخلف به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی شدند.
مدیر کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در خاتمه یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در این رابطه می توانند مراتب را از طریق شماره 1517 اعلام نمایند.

 

تصاویر