social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

پنجشنبه1402/10/21

08:23:3

139

برگزاری جلسه بررسی راهکارهای جلوگیری از مصرف بلوک سقفی پلی استایرن غیر استاندارد در ساختمان‌ها و پروژه‌ها

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری، مهدی پژوهش مدیر کل استاندارد این استان از برگزاری جلسه بررسی راهکارهای جلوگیری از مصرف بلوک سقفی پلی استایرن غیر استاندارد در ساختمان‌ها و پروژه‌ها با حضور نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی، شهرداری، بازرسی و اتاق اصناف در دیماه سالجاری در محل سالن جلسات این اداره کل خبر داد.
پژوهش در ادامه گزارش جامعی در خصوص عملکرد یکساله اداره کل استاندارد استان در زمینه نظارت بر فراورده بلوک‌های سقفی را بیان و آخرین نتیجه اقدامات و فعالیت‌های اداره کل اعم از آزمون و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، نمونه برداری از مراکز عرضه و برگزاری جلسات کمیسیون ماده 42 و ... را ارائه نمودند.
مدیر کل استاندارد استان در ادامه افزود: با توجه به مباحث طرح شده براساس دستور جلسه و نظرات اعضا، مقرر شد دادستانی استان دستور لازم جهت کنترل عدم ورود محصول بلوک پلی‌استایرن غیر استاندارد از ورودی شهرها را صادر نماید.
پژوهش ضمن تاکید استفاده از مصالح ساختمانی در پروانه ساخت اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد نماینده سازمان نظام مهندسی استان در فرم مجوز بتن ریزی ساختمان، استفاده از بلوک پلی استایرن استاندارد درج شود و اجازه بتن‌ریزی منوط به تاییدیه استفاده از بلوک پلی استایرن استاندارد شود.
پژوهش در خاتمه تاکید کرد: بازدیدهای مشترک با حضور نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد استان از پروژه‌های ساختمانی در حال ساخت صورت پذیرد.

 

تصاویر