social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1403/2/13

12:50:4

23

روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی سابرسو غیر قابل مصرف انسانی است

روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی سابرسو غیر قابل مصرف انسانی است
بنابرگزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری، مهدی پژوهش مدیر کل استاندارد این استان از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی سابرسو در مراکز عرضه سطح کشور و استان که غیر قابل مصرف انسانی می باشد خبر داد.
پژوهش ضمن اعلام این خبر افزود: طبق استاندارد ملی ایران به شماره 1446 با عنوان" انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی ها و روش های آزمون"، مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.
مدیر کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در ادامه خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش در پایان از عموم هم استانی های عزیز خواست که در صورت مشاهدۀ کالاهای فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن 1517 به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام نمایند.

 

تصاویر