social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه1401/8/17

09:15:3

285

استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد خطر آفرین است

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری، سعید بخت، سرپرست معاونت ارزیابی‌انطباق استاندارد استان گفت: باتوجه به فرا رسیدن فصل سرما و جلوگیری از بروز احتمالی حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی استفاده از وسایل نفت سوز و گازسوز استاندارد، شهروندان هنگام خرید وسایل گرمایشی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.
وی با اشاره به اجباری بودن استاندارد بخاری های نفت سوز و گاز سوز، تصریح کرد: مجهز بودن بخاری های دودکش دار گازی به وسایل ایمنی مانند سنسورِ حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی ضرورت دارد و باید از نصب اینگونه وسایل ایمنی بر روی بخاری اطمینان حاصل شود.
وی تاکید کرد: سنسورحساس به کاهش اکسیژن(ODS)، زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از 18 درصد برسد بخاری را خاموش می کند و سنسور حرارتی نیز وسیله ای است که اگر به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را به صورت اتوماتیک خاموش می کند.
بخت از شهروندان خواست در راستای حفظ سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه بخاری غیر استاندارد با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷  به اداره کل استاندارداستان اطلاع رسانی کنند.